måndag 16 mars 2009

utmaning

Tecknat och färglagt hela dagen, när jag tittar tillbaka så ligger utmaningen i att ligga på knä, hålla färgerna på rätt sida linjen och tänka ut hur episoder ur livet kan visas upp.

Djuren finns där liksom mina gubbar, funderar på vari min utmaning i detta finns?
I min tanke eller i sättet att gestalta? Kanske skulle det innebära en större utmaning om jag fyllde hela pappret? Kanske måste jag tillslut sitta där och teckna bilder som är exakt lika förlagan? Det skulle vara en utmaning men vart skulle det isåfall leda?

Tankar om progression rör sig tillsammans med arbetssättets applicerbarhet i grundskola och gymnasiet.

2 kommentarer:

Glenn sa...

Som komentar till ingenting. Har jag berättat att jag för inte så länge sedan drömde att jag läste din blogg. Jag läste en massa inlägg där du redogjorde för litteraturen du använt i detta projekt. Bla en bok av Gunilla Granath där hon skriver om skolan och hur du är nöjd med att hon tar upp jämsth och homofrågor, att hon inte viker för dessa frågor i skoldebatten och att hon alltid haft sådana perspektiv i alla sina böcker. Du skrev om att hon tidigare var gift med en man men nu levde i ett särboföhållande med en kvinna.

Ja, detta och mer gick alltså att läsa på din blogg. Det var många intresanta inlägg ang all litteratur men det är den om G:G som fastnat mest.

Konstiga drömmar man har nu alltså. Hoppas redovisningen går fint!

s sa...

Verkligen härligt rolig dröm, blir lite nyfiken på vad jag läste mer än Gunilla. Hon är ju alltid en klar favorit.
Hör på radion i samma stund som jag skriver detta. De talar om att drömmen är ett slags önskan om en sådan sanning och att man oftast minns de mest spektakulära drömmarna:)
Å jag önskar dig lycka till!