fredag 17 april 2009

ilska och eufori

Innebörden av att vara den jag är:

Blev av med två cyklar igår under en konsert. Gick av en händelse vägen förbi torget på väg hem från handledningen idag.

Där ser jag
ett gäng ungdomar roa sig med just mina cyklar.

På bråkdelen av en sekund 0ch med kokande puls konfronterar jag utan att blinka, jävlar!

I ett läge som detta är det bäst för andra att hålla sig undan.
Har varit i liknande situationer många gånger, denna gången kunde jag prata mig ur det
men så har det inte alltid varit. Något har jag lärt mig.

Efteråt
Skitglad, nästan euforisk

Men har två viktiga samtal hem till föräldrar och polisanmälan att göra,
mindre roligt men nödvändigt.

4 kommentarer:

BildLinda sa...

Fy fan va bra du e!

O vi diskuterade ju om...om...

More power to ya´ girl!!!

Anonym sa...

Ouch. Fan att man ska bli av med saker. Men bra att du hanterade situationen på ett sätt som kändes bra efteråt. ibland känns det ju även bra efteråt även om man har gått mer över gränser. Det beror nog på om man har tampats med att hålla tillbaka eller agera utåt innan.
Well played.

s sa...

Tack va ni e snälla. Svårt att hålla balansen när det svartnar för ögonen. Inte alltid det lyckas.
Tänker att det är viktigt att ha ord när det blixtrar till, tur att man lär sig rätt många på lärarprogrammet.

M sa...

:), Låter som du verkligen lyckades hantera situationen. Gött att du fick cyklarna igen.