måndag 26 oktober 2009

höstlov och studiedagar

För första gången sedan jag slutade på min förra tjänst träffade jag en del av mina gamla arbetskamrater idag. Ett tillfälle som jag har längtat efter ganska länge. Även om sex år har gått fort.

När hela kommunens 6-9 lärare träffas blir det många att hälsa på och det är skönt att väldigt många redan vet vem jag är. Jag gillar när det finns mingelutrymme, när allting är hemma och jag kan vara jag.

Studiedagen gick i textläsningens tecken men den inspirerade även till tankar om bild. Mina tankar snurrar mycket kring vad jag skall skriva i Bengtkursen, sakta men säkert håller jag på att formulera mig. Dagens föreläsning kan säkert användas på något sätt.

3 kommentarer:

glaqpet sa...

Skönt det låter att allt är hemma och att du kan vara du :) ...det är då man är som bäst :)

Lycka till med skrivandet!!! ...jag längtar till nästa termin då jag kan hoppa på igen.

s sa...

Ja för det mesta känns det bra att vara den där apan som alla känner, det finns en trygghet i att kunna påverka det själv.

Tack,det lär behövas, än ligger skrivandet i startgropen,känns lite ringrostigt:)

Har du anmält dig till våren?
Så himla kul om vi kommer ses! Vet du om drömmaren också ska gå?

s sa...

Drömmaren: Klart att det hade varit kanon om vi hade setts men jag tänker att det är viktigt att känna att man orkar också.
Aldrig dumt att läsa mer och pedagogista låter ju finemang det också.
Vi ses kanske ändå kan man hoppas.