onsdag 24 juni 2009

speedpainting och sol

Lider av ett tvång att vara ute när det är vackert väder. Frustrerad och otålig stressar jag på familjen för att bli helt passiv när vi väl nått vårt mål. Familjen förstår mig inte och jag förstår mig inte på mig själv.

På flera sätt har den här våren skilt sig från alla tidigare- solpaniken har inte infunnit sig, tills igår då den slog till med full kraft. Finns den inbyggd i mina gener eller är det bara ett hjärnspöke? Varför har det varit annorlunda i år?

Denna veckan tränar jag speedpainting i Photoshop skulle behöva vara inomhus, bakom persienner, tur att kvällarna är långa.

Gillar själva idén med speedpainting men har ännu inte hittat någon som gör bilder som tilltalar mig. Snabba bilder där man utgår ifrån nästan vad som helst, förändrar genom att kopiera, addera och koncentrera på olika sätt.
Vet hur jag vill att det skall se ut men har inte lyckats ännu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vad är speedpainting? förutom det du skrev då :)
kan du länka nån bild du har gjort eller nåt? så man fattar lite.

Själv har jag öppnar alla fönster och ligger och göttar mig i solen i min egen säng :)
orkar inte göra mkt mer just nu.

Går det bra med kurserna?

s sa...

Känns bra med kurserna, och hoppas på massor av konstruktiv kritik från de som går spelet.
Concept art kursen har äntligen gått in i en fas där man kan göra lite efter eget tycke, i början var det bland annat perspektiv och andra tekniska detaljer som jag lätt ledsnar på även om det är nyttigt.
Speedpaintingen handlar om att bygga bilder till exepelvis bakgrunder i spel och film. Gisar att det funkar även till gubbar å sånt. Vi får prova att utgå ifrån ett foto, på typ vad som helst, vända och vrida, dra, kopiera och bygga på och utveckla det som händer med bilden till att passa mina syften, typ:)
Inget revolutionerande i sig då jag gillar att jobba så när jag tecknar också men det känns som att det blir ett lättare sätt att jobba i färg.

Hur går det för dig med fastan, är du fortfarande väldigt trött?

Anonym sa...

Ah nä, inte så trött. Mer att et är tråkigt att inte äta nåt :)
man vill gärna känna smaken av nåt annat än sin illaluktande tunga :p
men det går bra än så länge.